E twinning Ε1-2019: “CLILing Mythology”.

E TWINNIG ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΕΙΣ ΕΥΡΩΠΑΪΚΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΚΑΙΝΟΤΟΜΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ

Η E1 τάξη του 2019 συμμετέχει στο ευρωπαϊκό πρόγραμμα E twinning με το έργο “CLILing Mythology”. Το έργο αφορά την γνωριμία των μαθητών με τους μύθους των εταίρων χωρών μέσω της μεθόδου «Ολοκληρωμένη Εκμάθηση Περιεχομένου και Γλώσσας» (Content and Language Integrated Learning) ή (CLIL) .

Η αφίσα στην οποία απεικονίζονται μυθικοί ήρωες των χωρών εταίρων του έργου φτιαγμένη από τους μαθητές. Στην κορυφή είναι η ελληνική συμμετοχή με την Περσεφόνη με το ρόδι, ζωγραφισμένη από την μαθήτρια Μπουσέ Αλή Ογλού.

Τι είναι η μέθοδος CLIL

Η μέθοδος CLIL είναι μία εκπαιδευτική μέθοδος διπλής εστίασης (dual-focused teaching) καθώς, μια γλώσσα-στόχος διαφορετική της μητρικής, χρησιμοποιείται τόσο για την εκμάθηση του περιεχομένου μιας θεματικής ενότητας (π.χ. Μουσική, Φυσική Αγωγή, γεωγραφία) όσο και για την εκμάθηση της γλώσσας-στόχου (Marsh,2002). Δηλαδή, στα μαθήματα του αναλυτικού προγράμματος, εκτός των γλωσσικών, ο εκπαιδευτικός διδάσκει τα γνωστικά αντικείμενα σε μια γλώσσα διαφορετική της μητρικής. Η επίτευξη της διπλής εστίασης επιτυγχάνεται όχι με τη διδασκαλία στην ξένη γλώσσα αλλά με και μέσω της ξένης γλώσσας (Eurydice,2006,p.8). Η χρήση της δεν περιορίζεται στη διδασκαλία μόνο γραμματικών φαινομένων, αλλά και για πραγματική επικοινωνία, μέσα σ’ ένα αυθεντικό πλαίσιο, αναπτύσσοντας τις επικοινωνιακές, γνωστικές και γλωσσικές ικανότητες των μαθητών (Marsh et al., 2005). Η μέθοδος CLIL, ως μία σύγκλιση βιωματικής μάθησης, εστιάζει στην τεχνική του ‘μαθαίνω πώς να μαθαίνω’(Marsh,2000). Η γλώσσα κατακτιέται λειτουργικά, καθώς το περιεχόμενο, καθορίζει τη γλώσσα που θα διδαχθεί.

Σχετικά με το έργο:

Στο έργο συμμετέχουν επίσης: το δημοτικό σχολείο Scoala Generala nr11 από το Brasov της Ρουμανίας, το δημοτικό σχολείο
“Giovanni XXIII” IC1 από την Modena της Ιταλίας, το Ράλλειο Πρότυπο Δημοτικό Σχολείο Πειραιά καθώς και το 32ο Δημοτικό Σχολείο της Τουρκίας. Το έργο ξεκίνησε τον Οκτώβριο του 2018 και θα ολοκληρωθεί τον Μάιο του 2019.

Για την διεκπεραίωση του χρησιμοποιούνται εργαλεία Web 2.0.
και για κάθε δραστηριότητα δημιουργούνται διεθνικές ομάδες.

Kατά την διάρκεια του έργου οι μαθητές δρουν συνεργατικά, επικοινωνούν και συναντούν νέους φίλους,  βελτιώνουν την δημιουργικότητας τους και εξασκούνται στην παραγωγή γραπτού και προφορικού λόγου τόσο στα ελληνικά όσο και στα αγγλικά χρησιμοποιώντας την τεχνολογία. Για την πρώτη γνωριμία κάθε σχολείο ανέλαβε να παρουσιάσει ένα άλλο σχολείο της ομάδας, ενώ τα Χριστούγεννα οι μαθητές αντάλλαξαν κάρτες με τους συμμαθητές τους.

Όλοι οι μαθητές παρουσιάζουν σε τακτά χρονικά διαστήματα θέματα της μυθολογίας των χωρών τους χρησιμοποιώντας παρουσιάσεις του PowerPoint, έγγραφα και φόρμες Google, Padlets, έγγραφα word, comic, Toondoo, σύντομα βίντεο και videoconferencing (Skype), με σκοπό στο τέλος της σχολικής χρονιάς να συνταχθεί ένα μικρό σχετικο βιβλίο με τους κυριότερους μύθους των εταίρων χωρών.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *