Διήμερη εκπαιδευτική εκδρομή του Ε1 στο ΚΠΕ Εδέσσης και Γιαννιτσών.

ΔΙΑΦΟΡΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ

Αγαπητό μου ημερολόγιο,

Πριν από δύο μέρες, δηλαδή στις 19 και 20 Απριλίου ήμασταν μια διήμερη εκδρομή στην Έδεσσα. Αναχωρήσαμε στις 6:30 μπροστά από το σχολείο. Περίπου μια ώρα μετά κάναμε στάση στην Μουσθένη. Στις 11:00 ήμασταν στο ΚΠΕ Εδέσσης που βρίσκεται στον χώρο των Καταρρακτών για να παρακολουθήσουμε ένα εκπαιδευτικό πρόγραμμα με θέμα την προστασία του περιβάλλοντος και την ανακύκλωση. Μας υποδέχτηκε ο υπεύθυνος του ΚΠΕ, κύριος Θοδωρής Παπαϊωάνου και μας μίλησε για το περιβάλλον.

Αφού μας προέβαλε διαφάνειες και συζητήσαμε ακόμα και για την πλαστική σούπα του Ειρηνικού στη συνέχεια μας έδωσε κάτι όργανα που τα είχε φτιάξει ο ίδιος με διαφορετικά σκουπίδια. Μας έδωσε ρυθμό και αρχίσαμε να παίζουμε και να τραγουδάμε ένα ελληνικό και δύο ξένα τραγούδια.

Το ελληνικό τραγούδι λέγεται <<Κοιμήσου Περσεφόνη>>χτυπούσαμε τα όργανα με ρυθμό και βλέπαμε τα λόγια από τον διαδραστικό πίνακα .

Το πρόγραμμα ήταν πολύ ενδιαφέρον. Πριν φύγουμε μας έδωσε αναμνηστικά.

Έπειτα κάναμε μια μικρή περιήγηση με τον κύριο Θοδωρή Παπαϊωάννου. Στο Κανναβουργείο  υπήρχε ένα ηλιακό ρολόι.

Είδαμε και ένα παραδοσιακό ξύλινο πλυντήριο ρούχων.

Στη συνέχεια πήγαμε στους καταρράκτες της πόλης και ιδιαίτερα στον έναν από τους δύο μεγάλους καταρράκτες, τον καταρράκτη Κάρανο που πήρε το όνομα του από έναν αρχαίο Μακεδόνα βασιλιά τον Ηρακλή Κάρανο. Οι καταρράκτες ήταν συναρπαστικοί γιατί ακούγαμε την ροή και τον παφλασμό του νερού. Βγήκαμε όλη η τάξη μας μία αναμνηστική φωτογραφία μαζί με την κυρία μας και από πίσω μας ο καταρράκτης Κάρανος.

Μετά πήγαμε για φαγητό στο εστιατόριο <<Λωτός>>. Το φαγητό ήταν τέλειο. Η κυρία περνούσε από κάθε τραπέζι και επέβλεπε ποιος δεν τρώει. Στη συνέχεια ξεναγηθήκαμε στην πόλη με το λεωφορείο και περάσαμε από τη Βυζαντινή Γέφυρα Κιουπρί

Στις 15:30 πήγαμε στην Άρνισσα και είδαμε την περιοχή και την λίμνη Βεγορίτιδα.

Ύστερα συνεχίσαμε για Αριδαία. Φτάσαμε στις 17:30 στο ξενοδοχείο Lidra και ξεκουραστήκαμε. Το ξενοδοχείο είχε ωραία διακόσμηση. Ήταν πολύ καθαρό και τα δωμάτια περιποιημένα με θέα στο κεντρο της πόλης.

Στις 19:00 πήγαμε στα λουτρά Πόζαρ και κάναμε μπάνιο. Το νερό ήταν ζεστό και το μπάνιο ευχάριστο. Η πισίνα που κάναμε μπάνιο ήταν μία φυσική πισίνα. Είχε χρώμα γαλάζιο και ήταν η καλύτερη από τις τρεις υπαίθριες πισίνες που υπήρχαν εκεί πέρα. Το ζεστό νερό του καταρράκτη έπεφτε πάνω μας και δίπλα υπήρχε ένας καταρράκτης που έπεφτε παγωμένο νερό. Όταν βγήκαμε κατευθείαν ντυθήκαμε. Όλοι ήμασταν ενθουσιασμένοι.

Το βράδυ γυρίσαμε στο ξενοδοχείο και κάποιοι ξεκουράστηκαν και κάποιοι βγήκαν έξω για φαγητό.

Την επόμενη μέρα ξυπνήσαμε για να πάρουμε πρωινό και για να αναχωρήσουμε για Έδεσσα. Το πρωινό του ξενοδοχείου ήταν ωραίο. Είχε μπουγάτσα, αυγόφετες, διάφορες μαρμελάδες, κρουασάν, γιαούρτι, αυγό βραστό και χυμό πορτοκάλι και βύσσινο.

Στις 10:00 αναχωρήσαμε για Έδεσσα. Περπατήσαμε στην παραδοσιακή συνοικία Βαρόσι και μπήκαμε στην παλιά εκκλησία της Αγίας Σοφίας, όπου μας μίλησε ένας κύριος για το πότε χτίστηκε η εκκλησία και από τι υλικό ήταν φτιαγμένα τα κιονόκρανα. Η πρώτη ονομασία της εκκλησίας ήταν Αγία Σοφία. Αλλά μετά την άλλαξαν όνομα για να μην την μετατρέψουν οι Οθωμανοί σε τζαμί.

Στη συνέχεια πήγαμε προς τον Ψηλό Βράχο όπου μας παρέλαβε το τρενάκι και μας έκανε βόλτα σε όλη την Έδεσσα. Η βόλτα ήταν συναρπαστική.

Στις 13:30 πήγαμε στο άλσος του Αγίου Νικολάου στην Νάουσα. Εκεί φάγαμε και παίξαμε. Δυστυχώς δεν προλάβαμε να περιηγηθούμε γιατί είχαμε χάσει χρόνο στο λεωφορείο. Εκεί πέρα η φύση ήταν καταπληκτική.

Μετά από τον Άγιο Νικόλαο πήγαμε στην Βεργίνα. Στο μουσείο είδαμε όλα τα ευρήματα που ανακάλυψε ο Μανώλης Ανδρόνικος με τους συνεργάτες του. Όμως υπήρχαν και τρεις τάφοι και ο ένας από αυτούς είναι του Φιλίππου Β΄. Είδαμε τον θώρακα και την στολή μαζί με την ασπίδα και την χρυσή λάρνακα με το χρυσό στεφάνι βελανιδιάς που εκεί μέσα είχαν βρεθεί τα οστά του Φιλίππου. Πάνω στην λάρνακα υπήρχε το δεκαεξάκτινο αστέρι που θεωρείται ο Ήλιος της Βεργίνας. Μέσα υπήρχαν κάτι μαρμάρινες στήλες με κάποια ονόματα που ήταν ταφόπλακες, κτερίσματα, εργαλεία, μαγειρικά σκεύη, δύο τάφοι ο ένας του Φιλίππου Β’ και ο άλλος του Πρίγκιπα. Υπήρχαν και τοιχογραφίες όμορφες που έδειχναν πως ο Άδης έκλεψε την Περσεφόνη, μας έδειχναν για τις τρεις Μοίρες.

Η εκδρομή ήταν συναρπαστική και γυρίσαμε όλοι χαρούμενοι και ικανοποιημένοι. Δυστυχώς δεν πήγαμε στην Βέροια γιατί δεν είχαμε χρόνο. Όλοι πρέπει να ευχαριστήσουμε την κυρία που οργάνωσε αυτή την εκδρομή και το σχολείο μας που μας έδωσε την άδεια να την πραγματοποιήσουμε και είχαμε έτσι την ευκαιρία να μάθουμε πολλά πράγματα και να διασκεδάσουμε μαζί με τους γονείς μας.

Ο μαθητής του Ε1 του 2ου Δημοτικού Σχολείου Ξάνθης Δημήτριος Μαυρομάτης – Ξάνθη 24 Απριλίου 2019

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *